خانه / پیرامون محسن قانع بصیری / او رنجید اما کسی را نرنجاند

او رنجید اما کسی را نرنجاند

پیکر محسن قانع بصیری – نویسنده و پژوهشگر – با حضور خانواده، دوستان و آشناهای او، از مقابل کتابخانه ملی به سوی قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، علیرضا میرعلی‌نقی – پژوهشگر موسیقی – با بیان این‌که احساس می‌کند، با شنیدن خبر فوت قانع بصیری خواب بدی می‌بیند، اظهار کرد: من ۲۷ سال شاگرد او بودم. قانع بصیری به معنی راستین کلمه، آدم بود. ما در این ۲۷ سال، از او نه فقط اطلاعات، بلکه دیدگاه گرفته‌ایم. او به ما روش اندیشیدن آموخت و هر رفتار او، درس بود.

میرعلی‌نقی ادامه داد: او طی این سال‌ها بسیار رنجید، اما ندیدم کسی را برنجاند. نهاد قانع بصیری با نیکی کم‌همتا و سرشت آسمانی آمیخته بود. او چرخ از کار افتاده اندیشه را در ما به حرکت درآورد و دوام انسانیت را در ما برانگیخت. او یگانه‌ترین استادی بود که از نزدیک‌ دیدم.

در این مراسم مطرح شد که او ۶۸ سال، زندگی پربرکت داشت، شریف بود، بدون تعلقات زندگی می‌کرد، در حوزه‌های فرهنگ و تاریخ ایران نظریه‌پرداز بود و در حوزه تشیع و اسلام، بررسی و تفحص داشت. 

mohsen-ghanebasiri-57487987.jpg (640×480)

در مراسم خاک‌سپاری این پژوهشگر که از مقابل کتابخانه ملی برگزار شد، دکتر پاسدار شیرازی به نمایندگی از مجموعه اسناد و کتابخانه ملی ایران حضور داشت.

به گزارش ایسنا، محسن قانع بصیری ۲۳ اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت. او فارغ‌التحصیل رشته شیمی بود، کتاب‌هایی را مانند «جهان انسانی و انسان جهانی»،‌ «مارکس و تکنولوژی» و «تاریخ تحلیلی صنعت ایران» منتشر کرده بود. همچنین مقاله‌هایی را در حوزه‌های فرهنگی و موسیقی به نگارش درآورده بود. قانع بصیری تا زمان درگذشتش دبیر مجله مدیریت بود.

خبرگزاری ایسنا

درباره‌ی یاسمن قانع بصیری

حتما ببینید

سالی بدون محسن قانع بصیری…

سالی که گذشت در کنار تمام اندوه ها و غم هایی که به جای گذاشت، تلخ ترین سال برای ژورنال گفتگوی هارمونیک بود. تنها یک ماه از جشن تولد سیزده سالگی سایت در منزل زنده یاد محسن قانع بصیری می گذشت که خبر شوکه کننده درگذشت این دانشمند برجسته به ما رسید. مقام علمی و گستره نظریه های محسن قانع بصیری در جایگاهی است که حتی مرور آرا و اندیشه های او نیز نیازمند پژوهشی عمیق و چند بعدی است؛ شناخت دستگاه فکریِ وی، مخاطب را از معابر فلسفه، جامعه شناسی، اقتصاد، اخلاق و… می گذراند تا به یک نگاه منشوری از مسائل برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *